Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Kickan Höglin - 4 augusti 2011 20:22

ett tag sen man blogga igen... Men ha inte haft nån tid känns de som...

Sen ha ja imnte haft nå internet för den delen heller som inte funka riktigt.. Vilket strul det är att  flytta alltså.. Men men nu e de igång iaf :)


Oj de ha hänt lite iaf på denna tid :)

Hela förra veckan va de Nipyreveckan här i Sollefteå med massa tillställningar hela veckan :)

Va ner några dagar å kikade :)

Va ut på fredagen m Elsa, pappa, Birgitta, Tessan, Mattias (roligt att dom kom hit) Faster & hennes karl :) Såg på lite uppträdande på scenen bla min tremänning Niklas Karlström som sjöng & spelade gitarr.. Han vann "Öppen scen" på torsdagen så de va riktigt super skoj för han e en jäkel på att sjunga & spela :)

Hann ju precis ner för att lyssna på honom :P


Senare så spelade Alcazar på scen, dom va riktigt bra (tyckte ju även Elsa hihi)

Men sen vart hon trött så hon somnade i vagnen så sött :)

Vi började väl att dra oss hemåt vid ett snåret på natten :)

Kul att kunna gå ut så där (nykter givetvis) å hjärtat kan somna i vagnen...


Lördagen va vi ner på stan en sväng sen for Tessan & Mattias iväg på middag sen skulle dom hemöver.. Så jag & Elsa spenderade kvällen hemma i lugnets tecken haha

MEN söndagen tog vi & lurade Tessan lite hehe

Hon fyllde nämligen år förstår ni hihi & det va inte meningen att jag skulle fara dit eftersom Elsa började inskolningen på dagis på måndagen.. Meen kände ändå att jag ville uppvakta henne :) Tur hade jag ju då att pappa lämnade ena bilen här hos mig ;)

Så innan jag for så va Carina, Micke & Disa in hit en sväng (trevligt) Vi for samtidigt härifrån till Ö-vik... På vägen tog jag & ringde Tessan för att "gratta henne & beklaga att jag inte kunde komma för att pappa ville jag skulle komma m bilen"

Hon e ju lite svår lurad haha men jag hoppades att jag lykades haha

När vi kom till Ö-vik så for jag & Carina å köpte present till henne.. & Carina ringer sen till Tessan för att höra om dom kunde komma.. (vilket gick bra) Så vi for alla dit :P

Hehe hon stod ju såklart å surra i telen när vi kom, men så vänder hon sig emot för att hejja på Carina & fick ju syn på mig :P Reaktionen va ju (mäh din j-vla f-a) ahahahahaha Jaja vet ju att hon inte mena de haha

Kul va de iaf att ja lyckas lura henne :P


Sen efter vi fikat for jag & Elsa vidare till stugan, Elsa badade tunna m momma & moffa :) Sen gick vi in å duschade & åt middag :)

På måndagen klev vi upp tidigt för att fara vidare till stan igen :P

De va nämligen Elsas första inskolning på dagis :D

Nervöst & spännande va de hihi & de gick så bra även tisdagen & onsdagen..

& i dag hörrni så fick jag lämna henne mellan 9-14.. Inge gråt när jag gick (vilket va såå skönt)

Va lite fundersam på vad jag skulle göra dom timmarna haha Men de löste sig :P

Vanja kom & hjälpte mig att fara på tippen, ner på Röda korset sen hem bära lite upp i det överfulla förrådet hehe

Sen tog vi en lunch på stan...

For upp på M&M å handlade lite små saker sen hem & drack en kopp kaffe :)

& vips så va kl kvart i två hihi

Tog mitt paraply & gick bort till dagiset :)

Fick höra att det hade gått jätte bra :D Åhh vad glad jag vart då :) Så när vi skulle gå hem så va de precis som att hon inte ville haha hon ville vara kvar & leka haha


Väl hemma så busade vi lite sen tog jag å diskade medans Elsa hittade på sattyg :/

Sen gick vi ner till moster min & åt middag som hon tyckte vi skulle ´komma ner & äta :)

Drack lite kaffe efter sen travade vi hem :)

Busfröet somnade för ca en tim sen heelt själv i sitt rum :)

Så nu sitter jag & tar igen mig :P


Ha en super bra fortsättning på kvällen alla där ute :)

Själv ska jag glo på tv & invänta The Killing på fyran :P


Kram & godnatt på er

Ovido - Quiz & Flashcards