Alla inlägg under april 2012

Av Kickan Höglin - 1 april 2012 19:54

jobbiga veckor har det varit nu...

Som jag skrev i förra inlägget så va ju lill strumpan min sjuk & jag hade börjat hosta som bara den..

den helgen skulle jag ju ha jobbat men va inge pigg så jag vart hemma.. Men lillan hon for upp till mormor & morfar ändå så jag skulle vila upp mig...

Vart dock inge bättre, så på onsdagen efter så fick jag tid hos läkaren (Idiot om jag få säga det själv)

Har sagt till vc att den läkaren vill jag verkligen inte gå till men liks förbannat hamnade jag hos honom...

Han är en sån läkare som frågar en själv vad man tycker han ska göra.. Vad e de för jävla sätt??

En läkare ska ju ställa en diagnos själv utifrån att han/hon har undersökt patienten.. El har jag fel?!


Han misstänkte iaf att jag kunde ha lunginflammation så jag fick gå å ta ett prov på snabbsänkan... Den va ju dock bara på 18 så de enda jag fick va Mollipect mot hostan..

Han skulle inte ens sjukskriva mig.. Han tyckte jag skulle jobba i helgen...

Men då vart jag irriterad & sa de att jag klarar inte av att jobba under dom närmsta dagarna för jag dels har svårt att andas, slemmig som bara den, hosta & blir slut bara att gå nå stackars meter för att gå på toa..

Jaha ja men jag sjukskriver dig bara till söndagen för sen kan jag jobba....

Jaja tänkte jag bättre än inget..

Så jag vart hemma även den helgen..

Tog & följde m lillan upp till mormor & morfar så jag fick vila igen...

MEN jag vart sämre under helgen, fick feber, värre m varet från lungorna & mer anfådd..

Kommer hem på måndagen & ringde vc igen.. Fick tid först 15:30 men frågade om jag inte kunde få tidigare för jag mådde verkligen inte bra.. Mmm 14:45 fick jag då...


Fick värre m andningen så jag ringde min moster å frågade om vi kunde få komma för jag va tvungen att få hjålp m lillan.. Dom kom & hämtade upp oss & tyckte att jag skulle in tidigare..

Så moster ringde vc igen men det va omöjlig att få tidigare tid..

Så de blev akuten för mig direkt, mosters man skjutsade upp mig medans moster va hemma m lillan..


Där uppe fick jag alvedon+ipren, lämna prov för sänkan.. Inhalera & de vart lungröntgen..

Dom konstaterade ganska snabbt att jag hade lunginflammation.. Ena lungloben (som han förklarade) var fylld med ja Var/vätska...

Med de så vart jag inlagd på avd 16..


Fick pencillin intravenöst första dygnet & eftersom jag inte hade feber på tisdagen så vart jag utskriven kl 13..

Hem m mig fick jag kåvepenin & hostdämpande..


Mår mkt bättre idag än vad jag gjort dessa veckor :)

Så de gå mot ljusare tider ( tack & lov)


Dagen när jag fick fara hem så for lillan upp till mormor & morfar igen så jag fick vara själv..

Jag vill tack alla som va snäll & har hjälpt mig under denna tid! Vet inte hur jag skulle ha klarat upp detta utan er!

Betyder jätte mkt för mig!!!

Svägerskan som passade kissarna under helgen & som kom upp m saker till sjukhuset, moster m man som tog hand om Elsa första dygnet, pappa & Birgitta som har tagit hand om Elsa dom andra dagarna & min bästa vän Tessan som kom upp dagen jag vart utskriven & hälsade på & körde mig hem :)

Tusen kramar till er, ni är alla guld i mitt hjärta..

& goa Majsan som oxå kom in & hälsade på efter hon varit på badet :D


Men nu e man sjukskriven tills på onsdag sen ska man jobba torsdag för att sedan vara ledig hela påsk haha

Så så har mina veckor varit... Jobbiga som faan kan jag lova..

Har aldrig haft lunginflammation förut & jag hoppas verkligen att jag aldrig mer kommer att få det.. För fy tusan, föder hellre massor av ungar än gå igenom detta igen...


Nu avslutar jag här för ikväll & blickar mig mot tv:n & fortsätter att titta på Så ska det låta :)

Ha det gott alla & ta hand om varandra!

Puss & kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards