Alla inlägg under mars 2011

Av Kickan Höglin - 14 mars 2011 20:47

God afton alla där ute   

Jag & Elsa har haft en ur mysig helg uppe i stugan med Pappa & "Gabitta"   

När Tessan hade slutat sin utbildning hon hade på fredag förmiddag så packade vi in våra saker i varsin bil.

Tessan for hem till sig & jag fortsatte min resa upp till Stugan i Grundtjärn   

När jag & Elsa kommit fram så gjorde pappa upp eld ute (bild kommer) & när de va klart å fått riktig värme så la vi på lite korv så vi kunde äta någon lunch   

Grillade & hade de mysigt i solen!

  

När Birgitta kom hem senare så gjorde vi i ordning middag å bara tog det lungt!

Lördagen vart mysig oxå, synd bara att solen inte ville vara med oss på sjön..

Jag, Elsa & Birgitta tog Jeepen till "Boa" där vart jag & Elsa m barnvagn upphämtad med skoter av Hans min farbror   

Väl nere på sjön så pimplade vi & fikade!

  

Elsa i vagnen på sjön

  

"Gabitta" pimplar

  

Pappa pimplar & försöker knäppa kort

  

Farbror Hans pimplar

  

Mitt pimpelhål (men fick ingen)

    

Min tuffa dotter i mina solglasögon haha

          

      

Mormor "Gabitta" fick den största fisken  

Väl färdigt nere på sjön for vi hem till huset igen & gjorde i ordning elden igen & grillade korvar   

            


Myyyys i stora lass haha


Ja men då kommer vi till söndagen hahahaha

Nu va de ju så här att vi skulle ta oss ner till sjön för att pimpla igen...

nu kommer det stora MEEN:et

Pappa var i väg till farbror för att sätta på kedjorna på fyrhjulingen... Väl hemma så skulle han ta spåren över "gräsmattan"

Mmmm vilket resulterar till att han kööör fast haha

För han missade spåret med ena sidan av fyrhjulingen...

Smart som han är backa han ju bak Jeepen för att dra upp den med den.. Mmm men Birgitta va tvungen att sätta sig i bilen för att köra sakta framåt för de gick inte att bara försöka "Vinscha" in den...

Haha vilket va så att den va förlångt backad så dom körde fast medn Jeepen oxå   

Det hela slutade med att pappa fick ta & starta den stora traktorn för att dra upp båda två hehe

& "lilla" jag fick allt på bild hehe

  

Fyrhjulingen

  

Platsen där Jeepen satt fast

    

Här har Jeepen nyss kommit upp från hålet hehe

  

Den "lilla" traktorn   

  

Så här ser spåren ut sett från vägens håll haha


Men söndagen slutade mysigt ändå hihi mer bilder kommer senare för nu orkar ja inte skriva mer haha


Puss & kram vi ses på stan ;)

Av Kickan Höglin - 5 mars 2011 20:39

Lite saker har ju som sagt hänt då... Tråkiga å roliga   


Som sagt så gick ju min farfar bort för lite mer än en månad tillbaka sen...

Begravningar är ju jobbiga att gå på de kan nog dom flesta av er hålla med om..

Men jag har nog aldrig varit med om att det har varit så jobbigt som de var med denna...

Redan två dagar före begravningen börja de göra såå såå ont i mig att behöva gå på hans begravning..

De e tungt att mista vår älskade farfar/morfar...

Vi hade begravningen för farfar den 18 feb & den 20:de skulle han fyllt 93år..

Älskar honom otroligt mkt! Men som sagt han har det bra nu där uppe med dom andra vi misst!

Tog lite bilder efter begravnigen..

      

Tessan va såå himla snäll & gullig att hon satt med Elsa i församlingsgården & väntade på oss å passade henne! Tack så hjärtligt mkt för de gumman! De var guldvärt! Glad du finns i mitt liv <3

Efter så gick vi som sagt bort till församlingsgården å fikade... Först smörgås tårta sen till kaffet fick vi någon slags "kladdkaka" med nå kokossmet uppepå.. Den va riktigt god :P


Sen beslöt vi oss för att familjen skulle träffas uppe hos min bror å dricka lite mer kaffe! Så jag Tessan å Elsa packade in oss i bilen för att först fara på affären sen hem till brorsan :P

Men sen ni då när kl började närma sig 16 så skjutsade Tessan ner mig på Bowlingen :)

& även då var hon snäll & passade mitt hjärta :)

Hela tjocka släkten träffades där nere & åt middag :)

Åhhhhh sååå gott det va :D

Jag tog en Pepparstek med klyftpotatis, beasås+ rödvinsås..

Meeen de va gott som bara den haha

Satt där å surrade tills de va dax att varndra hem till Tessan & Elsa :)

Vart en lugn kväll sen framför tv:n vilket va såå otroligt skönt efter den jobbiga dagen...

Man va rätt slut i bollen kan jag lova ;P


Ja de va det för denna gång ;)

Men kommer strax tillbaka hihi


Puss & kram så länge :p


Ovido - Quiz & Flashcards