Alla inlägg under december 2010

Av Kickan Höglin - 1 december 2010 08:51

Nu är det väl dax igen att uppdatera :)

Idag är det den 1december ;P Bara 23dagar kvar till julafton:D


Gårdagen va trevlig men knepig ... Började m att de va svinkallt när man klev upp, men under dagen så blev det mildare ute.. Så jag klädde på Elsa sen gick vi upp på affären, precis när vi kom in i trappuppgången igen så skickade Johanna å frågade om jag ville följa m henne & Liv på stan en snabb sväng vilket vi gjorde...

Väl hemma igen så satt jag i telen större delen av kvällen (vilket e tur man e fruntimmer att man kan göra flera saker samtidigt, matade lillan 2ggr, lekte m henne & badade henne :P) haha vilket blev ett himla liv haha Styvmamma hade försökt få tag på mig några gånger men när hon inte fick de så hade hon ringt svägerskan å även pappa haha Vilket jag tyckte va snällt att dom bry sig :) Men jag hörde inte hemtelen & inte hörde jag på mobilen heller att den ringde, måste ha blivit nå knäpp...

Iaf senare på kvällen vid halv elva så ringer min hemtele med skyddatnummer på :/ Hmm ja man blir ju orolig att de har hänt någon nått så jag svarade...


I luren mötts jag av hmm ja jag vet inte om hon va påtänd, psyk eller hade någon slags sjukdom av nå slag... -Hej de e Bibbi, sluddras det fram på andra sidan luren...

Vilket jag trodde först att någon drev m mig :O

Men sen började den här "Bibbi" att berätta att hennes make nyligen dött & hon var himla ledsen för de & frågade mig hur hon skulle gå tillväga m att fortsätta med sitt liv... Först säger hon ett namn på honom & att han är en fd polis... Men uppfattade inte namnet för mina tankar for ju runt som bara den om vem tusan detta va... Ja snäll som man är säger man ju "Ja du få försöka tänka positivt" Vilket resulterar till att hon blir förbannad & frågar "Hur faan kan du sänga att jag ska tänka positivt när min make nyss har dött, en fd polis som heter Vincent"

Öhh ja vad svarar man på de då hmm


Säger då ja jag vet inte men man kan försöka (nått i den stilen)

Då vråker hon ur sig igen om "Hur faan kan du säga så DU ska ju hjälpa mig de har du ju gjort förut så hur faan kan du säga så"


Satt ju även med en annan i mobilen så jag viskade lite försiktigt "ska jag lägga på?"

Tyckte ju det började bli himla obehagligt, vart ärligt talat rädd...

La på luren sen satt jag hela tiden å va orolig att kvinnan ifråga skulle ringa upp igen...

Usch de va inge roligt må jag säga...

Vem vet om något i det hon säger är sant?!

Men huva...


Plus att lillan vaknade 5gånger medans jag satt uppe, sen när jag lagt mig i sängen vaknade hon 3gånger till.. tillslut va orkade ja inte så jag tog över henne till sängen fick hon sova där inatt... Orkade inte sätta mig upp hela tiden å stoppa in tutten...

Vaknade inatt vid tror kl va vid 4-5tiden att hon låg å lekte med mitt hår haha lill grisen där haha

Men hon somnade efter hon pratat en stund...



Idag blir det Babyrytmiken mellan 10,30-12,00 :) Inte så kallt ute heller idag :)


Nää på återseende alla ;)


Puss & kram

Ovido - Quiz & Flashcards