Alla inlägg under november 2010

Av Kickan Höglin - 4 november 2010 09:35

tänkte jag skulle nu uppdatera efter hmm ja 4.5 månader :O

Har tänkt fleera gånger på att "Nu ska jag sätta mig" men det har ju dock inte blivit av, har dels inte orkat sen inte heller haft tid :)


Ja som kanske alla vet nu vid det här laget är ju att den där lilla Ballerinan/boxaren i magen har ju kommit ut då :)

En liten prinsessa som jag älskar oerhört mkt.


5dagar gick jag över tiden!

Det hela började på söndagen den 13juni vid 07.20

Vakna till att något konstigt kändes men vaggade magen å somnade om igen... men vakna sedan upp efter 10min igen m samma känsla å insåg att hmm nu kanske det är på gång :D


Ja jag ringde ju upp till Sollefteå BB men dom tyckte jag kunde vänta tills jag hade fått värkar osv...

Så jag gjorde ju så snällt de, men beslutade att fara upp på em... Så jag ringde Jessica (min svägerska) så hon gjorde sig redo å så for vi... Men inget hände där uppe & va bara öppen 2cm... Så jag fick åka hem m en sovdos.. Eftersom min kära vän Tessan jobbade natten så for jag & sov hos brorsan för jag ville inte vara hemma själv... Men vart dålig på natten av sovdosen kändes som om jag hade dragit i mig en 7:a alkohol, myror i benen, kissnödig Meen kunde inte kliva upp... Ville som inte ropa på Jessica heller för då hade ja nog väkt heela huset haha

Men tillslut efter många om & men under natten så tog jag mig på toa haha


Vid halv nio på morgonen måndag den 14 började värkarna igen, men dock bara 30min imellan... Ringde då nu upp till Ö-viks BB eftersom nu Sollefteå hade semesterstängt, men dom tyckte jag skulle vänta...

Tessan kom upp till oss hos bror, vi fikade sen for vi hem...

La mig å vilade men sen va värkarna igång riktigt så jag gick in & ställde mig i duschen med riktigt hett vatten haha

Tessan va snäll å gjorde iordning maten så jag gick ut å åt lite..

Men värkarna kom var 5:e till 7:de minut...

Ringde upp igen när kl va runt 17tiden & nu tyckte dom de va dax för mig att komma in eftersom de va ju dock 10mil vi skulle åka... Tessan masserade nere vid ryggslutet då jag hade värkar samtidigt som jag stod lutandes mot köksbänken & försökte ringa :)

Ringde Jessica, sjukresor mellan värkarna & sen bar det iväg..

19.25 vart jag inskriven på Ö-viks Förlossning...

Personalen va helt underbara där uppe förutom en surpuppa...

Iaf så fick jag Lustgas eftersom jag hade så ont av värkarna haha å i början tyckte jag de funkade men man vart himla snurrig på de haha

Sen beslutade dom att jag skulle få en Eda insatt så jag skulle få vila lite...

Men vilket va ju att jag hade börjat fått kryssningvärkar samtidigt som dom skulle sätta den så dom fick sätta om den 3gånger för jag låg inte still :(

& inte fick man krysst heller haha


Men iaf när den var på plats så kändes de mkt bättre förutom att jag ville kryssta då haha

Va himla glad över att Jessica var m mig, hade inte klarat de annars.. & hemma satt Tessan & väntade m spänning haha Såå himla glad att hon fanns hemma å ställde upp att passa katterna mina <3

Iaf vid 00.50 så va det bara att sätta igång på riktigt & 01.17 va min lilla dotter född..

Hon har nu blivit döpt till <3 Barbro Elsa Linnea Höglin <3 den 2okt...


Första 3månaderna var jätte jätte jobbiga tyckte jag, Men nu går allt sååå mkt bättre :D

Vi har fått in riktigt bra matvanor & nästa lika bra sovtider oxå...

Men på kvällen sådär vid 19-20tiden går jag bara & lägger henne i sin säng så somnar hon, vissa kvällar pratar hon m "någon" innan hon somnar andra kvällar grinar hon en skvätt men då behöver jag bara gå in & stoppa tillbaka nappen så somnar hon:)

Men för det mesta så somnar hon på en gång :)


Nää nu orkar jag inte skriva nå mer haha

Kommer att lägga upp bilder snart haha


Ha det gott så länge ;)

Puss & kram

Ovido - Quiz & Flashcards