Alla inlägg under januari 2011

Av Kickan Höglin - 31 januari 2011 20:16

Året fortsätter m en del motgångar...


Va ju meningen att jag & Elsa skulle fara till Ö-vik på lördagen. M skulle vara barnvakt medans jag fick en ensam tid med mina goda vänner. Äta god mat ute för att sedan gå på Idol, där biljetterna va beställda å köpta sen en tid tillbaka!

Bara koppla av & ta de lungt! För att sedan på söndagen fara till Tjäl för att åka skoter!


Men så vart de inte alls, "Skoterkläderna" glömde jag uppe i stugan å de skulle bli omväg att fara dit först... Bilen krånglade m kylaren (inte ovanligt när de gäller mig tydligen)

Elsa varit väldigt trött å har inte velat äta något knappt ersättning el välling...

Sen åkte ju några familjemedlemmar på magsjukan SÅ bara de gjorde att man inte kände för att åka..

Dels för att om man bär på smitta vore ju de dumt att fara å smitta ner vännerna mf Eller att jag själv skulle få de när man kom dit...

Så de fick bli hemma, tråkigt men vad skulle jag göra :(


Sen sitter jag här nu å farfar är i mina tankar vilket han ha varit hela tiden...

Varför han? Man har ju alltid (iaf jag) kännt att han kommer alltid att finnas, jämt jämt till man själv blir gammal...

Visst han såg inget alls nu men han va alltid klar i huvudet ingen tendens till dement el dylikt.. Lite glömsk men vem fasen e inte de!? Han kunde alla namn på personalen som tog hand om honom & de va många!

Älskar min farfar såå mkt, han kommer alltid att finns i mitt hjärta!

Meen nu är han hos sin älskade & våra andra som vi håller kär där på andra sidan!

Men de e tungt så oerhört tungt...

Glad som har mina vänner & min familj!


Denna dikt tillängnar jag dig farfar:


Du var vår lycka, vår rikedom
Nu har du gått, min hand är tom
Nu viskar jag de orden
De vackraste jag vet

Du var mitt allt på jorden
mitt allt i evighet
Ensam i bräcklig farkost
fann du din egen hamn
Må du oss ändå följa
tryggt i en ängels famn


  


Av Kickan Höglin - 27 januari 2011 07:24

Kan inte säga att detta år har börjat nå vidare bra...Trettondaghelgen for jag å Elsa upp till stugan för att hälsa på mormor Gabitta & Morfar.

För de första så när vi kom upp insåg jag att jag hade glömt att ta m riktiga flaskan plus ersättningen till Elsa...  

Tänkte de få väl gå m bara majsvälling då..Natten där blev både jag å Elsa magsjuk, vilket va mindre kul. Men varade dock i 1.5dygn som tur va...

mormor å morfar va snäll att fara till affären ca 2mil bort å köpte ersättning så Elsa fick i sig något :) Pigg vart så vi för hem på lördagen.

Nu här i lördags for min farfar in på sjukhuset för ryggvärk..

Men visar sig att han har lunginflammation plus att njurarnas värde e skyhöga, va väl därför han hade ont i.ryggen Men han vart bara sämre å sämre:'(

Igår kväll runt 18.25somnade han in lungt å stilla..

Min faster va där uppe å jag å ena min bror for oxå dit när hon ringde.. Hennes två döttrar kom oxå dit! Men vi hann aldrig dit i tid..

Men så skönt att han fick somna in utan smärta & att han inte va ensam.

Men nu har han återförenas m sin fru & alla andra vi älskar där. Kommer aldrig att glömma min farfar, han satte spår i mångas hjärtan.. Kommer ha många fina minnen att minnas tillbaka till!

Har inte fått någon vidare sömn inatt..

Elsa har kräkts som bara den å de ha vara varit slem å vätska..

Efter kl kvart över 2 så har hon inte kräkts nå mer å nu till morgonen har hon ätit nästan 2flaskor m ersättning å hon pratar å busar som vanligt!

Men nu blir de uppehåll m majskrokar ett tag framöver.. Nää nu måste man väl kliva upp..

Så här har mitt år börjat...

Tråkigt som bara den..

De vart inte uppstigning, Elsa somnade om så då passade jag oxå på att sova en stund till :) Vilket va väldigt behövligt!


Ovido - Quiz & Flashcards