Alla inlägg under mars 2012

Av Kickan Höglin - 15 mars 2012 09:30

vad säger man..

Lill strumpan hon har varit såå förkyld i veckan med rinnande ögon, rinnande näsa & en sån hemsk hosta..

MEN ögonen är mkt finare idag & rinner inget (tack & lov)

Snorar fortfarande men inte lika mkt...

Hostan finns fortfarande kvar där men inte lika slemmig som den varit i veckan...


Men då till mig haha Hostar & hostar & hostar..

Så nu håller jag på att kurera mig som bara den.. VILL jobba i helgen :)

Berocca Boost & hostmedicin e höjdare :P


Lchf:en går bra faktiskt, va dock ner till moster igår & firade henne på födelsedagen så det slank ner en tårtbit & två små kakor...

Men nu e det strikt igen :D


Annars har det snöat igår & inatt men det e ju rätt bra de kanjag väl tycka för då försvinner den gammla snön mkt fortare :D

De få dock finnas så pass mkt snö så man kan åka skoter på Påsk så direkt efter kan det få försvinna :P haha

För jag vill ha VÅR :D

Känner redan nu hur vårkänslorna spritter runt i kroppen :D


Nu blir det en kopp kaffe till     


Puss & kram

Av Kickan Höglin - 12 mars 2012 08:50

Då va de dax för feber igen på lillan..

Igår kväll hade hon 39grader, in m alvedon & hon somnade om & febern gick ner..

I morse kl 06.15 hade febern stigit igen, 38,9 så de va bara ge henne alvedon.. Hon e fortfarande varm men inte lika mkt..

Ja & så ha hon en sån hemsk hosta, blir inte den bättre så få jag helt enkelt ringa Vc..

Så idag det som står på schemat är att klä på lillan & packa ner henne i vagnen, ta en promenad bort på Videoteket, Apoteket & sen Konsum...

Hem laga lunch, vila ja & sen få vi väl se.. Blir ju en inne dag eftersom hon har feber...


Sen så kör jag igång med LCHF igen..

Vägde in mig på pappas våg i helgen igen så nu kör vi..

Har haft uppehåll sedan jul, jag föll ju pladask för alla frestelser runt jul... Skit jobbigt kan jag lova..

Skäms inte direkt över min vikt MEN det är jobbigt m att ha ont överallt & inte kunna röra sig som andra kan..

Sen uppehållet ha jag faktiskt inte gått upp något märkvärdigt mkt bara 2kg vilket jag tycker e jätte konstigt eftersom det kännts som om jag skulle ha gått upp mer...

Meen vikten står nu på 135,6 kg, ska ner till 128 först & främst innan nästa delmål går av stapeln..

Önska mig lycka till nu :P

Kan jag behöva...

Det som jag verkligen måste bli av med är detta jävla sötsug :/ Finns inge värre att ha det suget hela tiden...


Nää ha en bra dag alla...

Pöss & kram

Ovido - Quiz & Flashcards