Alla inlägg under januari 2012

Av Kickan Höglin - 16 januari 2012 21:51

med en hel del i helgen :D


Tokeriet började på torsdagen när jag hämtade Elsa på dagis.. Oj oj oj säger jag bara haha

Strax innan vi skulle gå hem så säger Carola dagisfröken att "Nu har du långledigt lilla Elsa"

Nämen ge dig tyckte jag jag jobbar imorron haha

"Meen Kickan dagiset är ju stängt "

WTF?? Nää vad säger du Åhhh missade totalt de :/

I panik få jag tag på Tina & förklarar situationen att jag kan inte jobba på fredagen haha

Hon fixade de tack & lov..


Så då på fredagen tyckte jag att då ta vi pulkan & går upp på Öppna förskolan :P

Meen hittade inte nycklarna så jag tog extra nyckeln.. Hmm öppnar dörren för att gå ut & ser ju då att hmm mina nycklar sitter ju i dörren :/ Åhh herre guud då har dom suttit där sen vi kom hem från dagiset :/ Usch de gick kalla kårar efter ryggraden kan jag lova :(


Ja vi gick ju upp iaf så Elsa fick leka av sig rejält :D

De va uppskattat tyckte hon :P

På kvällen så mös vi riktigt m Ostbågar mmm va smarrigt hihi


Lördagen så mötte jag & Elsa upp Sandra & Saga nere på stan.. Gick in på Lindex & Kappahl innan vi gick & fikade :)

Sen somnade båda  barna :P

Så vi kikade runt lite till i affärerna innan det bar hemöver :P På em så va vi bara hemma & myste.. På kvällen vart det lite godis & ostbågar åt lillan & mamma tog sig en & sen en till cider efter gumman hade somnat ;) Gott :P


Söndagen va jag sugen på att gå på badhuset m Elsa & även där följde S, S & L med :)

Elsa verkligen älskar att vara & bada.. Synd bara att det va lite kallt tyckte vi... Men de gällde att röra oss hela tiden så man inte kände av de haha

De va riktigt skoj att bada :)

Sen fikade vi på cafeet innan de va dax att hem & lägga lillan för lunch sovning :P


En riktigt underbar helg i det stora hela :D

Åhhhhh imorron kommer äntligen älskade *pip* hit :D

Efterlängtad kan jag lova :D Ska bli så skojjigt hihi


Ja & idag har man jobbat första dagen på denna långa vecka :/

Usch men men bara att bita ihop...

Men tempramentet är inte på topp kan jag lova...

Inge roligt att gå runt med ständig värk & plus att man ska ha den där *piiiiip* veckan på de som aldrig har gjort så ont som nu..

Sitter m vetekudde & de brukar jag aldrig göra när jag har mensvärk...

Vet inte varför det gör så jäkla ont denna gång :/


Ja ja inget som kanske intresserar er haha


Så god natt på er alla där ute :D

Puss & kram

Av Kickan Höglin - 11 januari 2012 19:57

bara dela med mig av ett filmklipp som jag filmade på Elsa idag efter middagen haha

Mammas Surrkuse haha


 

Av Kickan Höglin - 9 januari 2012 22:03

när Elsa va i stugan i helgen..

       

Av Kickan Höglin - 9 januari 2012 21:37

helgerna är nu över för denna tid...

Jul & Nyår har varit helt underbara..


Julen spenderade jag & Elsa hos först min bror & hans familj sen juldagen for vi upp till Mormor & morfar ;)

De va såå mysigt & trevligt dessa dagar så jag kan inte beskriva känslan :P

Elsa fick så fina Julklappar av alla :D Både jag & hon är jätte tacksam & nöjda :D


& nyår helgen va oxå underbar hihi

De började m att jag & Elsa följde m momma & moffa upp till stugan på fredagen :)

Sen på självaste nyårsafton så skjutsade farbror Hans upp mig & Elsa till Tjäl..

För där väntade T, M & S på oss för vi skulle fira m dom :)

Vi åt jätte god mat, drack gott & mådde helt underbart :D


Trettonhelgen då arbetade jag.. Vilket gick bra större delen av tiden :)

Ska inte gå in på detaljer bara att det brinner i huvudet ibland...


Fick tillbaka min dotter idag på morgonen för hon har varit uppe hos mormor & morfar i helgen eftersom jag jobbat..

Planerade att jag skulle ta med Elsa till Öppna förskolan idag så jag frågade Elsa om hon ville åka Vagn el Pulka upp dit :P

Svaret jag fick va "Pulk" & så pekade hon på pulkan haha

Så de va bara att göra iordning oss för att pulkfärd upp dit :D

Väl där uppe röjde hon runt som bara den (vilket e bra ) haha


Imorron ska vi på 18-månaderskontrollen.. Ska bli intressant & se exakt hur mkt lill fröken väger & har växt :D

Men nu sover hon & jag pendlar blicken mellan tv, dator & mobilen... (haha)


De verkar va en del som händer runt om mig som jag blir väldigt chockad över..

 & de känns ledsamt... Inge roligt & vet inte vad jag ska säga...


Ja ja ni få väl ha e trevlig kväll alla...




Ovido - Quiz & Flashcards