Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Kickan Höglin - 22 augusti 2009 05:13

I torsdags så ringde min bror & berättade att våran morfar hade blivit jätte dålig & skulle inte klara det den här gången!

Jag ringde direkt min moster men fick inget svar.. Men hon ringde upp mig vid strax efter sex...

Sa till henne att jag ville hemskt gärna följa med upp & träffa honom innan han vandra vidare...

Vi satt där uppe hela kvällen fram till kl va runt halv elva elva..

For hem & sov eftersom vi bestämde att vi skulle fara upp tidigt dagen efter...

Moster ringde mig vid strax före nio på morgonen för att tala om att dom va på väg ner för att hämta mig..

Mosters man for & köpte lunch åt oss så vi åt där uppe hos morfar..

Men sen kände vi att vi ville fara hem & äta middag så vi for efter starx efter 17 & åt middag.. vilade liten stund så vi skulle orka sitta där så länge som möjligt eftersom det inte fanns någon som satt vak.. Personalen där uppe på Aspen är så himla behändig, väldigt lugna... Dom hade försökt hela dagen på att få tag på någon som kunde sitta där men utan resultat..


När jag & moster sedan kom tillbaka till morfar så va han ännu sämre än när vi for... Var mer rosslig å tungandad..

Vid strax efter 01 i morse beslöt sig sköterskan att han skulle få en spruta så han slapp ha ont & inte skulle vara så rosslig!

01.32 fick han den sprutan.. Moster var kvar fram till kl va ca 02.05, men jag beslöt mig för att stanna kvar resten av natten! Vilket jag är väldigt glad över.. Han vart väldigt lugn efter han fått sprutan, lite lättare att andas men

den 22/8-09 kl02.56 tog våran morfar sitt sista andetag på denna jord...

Personalen gick & ringde moster igen.. Så dom kom tillbaka..

Vi satt där inne ett bra tag.. Sen kom personalen & berättade att det fanns fika ute i köket om vi ville ha...

Så efter en stund så gick vi ut & satte oss...


Sköterskan frågade om någon av oss ville vara med & göra morfar iordning, så jag svarade Ja..


När vi hade fikat så gick jag & båda natt personalen in & gjorde honom fin..

Valde att ha hans egna kläder på honom...

Klädde honom i en grå skjorta & gråa fin byxor, precis som man kommer ihåg morfar när han var frisk..

Bäddade, ställde fram ett ljus & ställde allt till rätta där inne..


Hämtade in min moster & hennes man så vi kunde ta ett sista farväl från honom..

Han såg så himla fridfull ut där han låg..


Må du leva i frid morfar.. Älskar dig & hälsa mamma & morbror

Ovido - Quiz & Flashcards